13 aprile 2010

Ricordo della prima strage di Katyn a Cracovia

Ricordavo di aver visto qualcosa dedicato a dei morti in guerra, in uno dei miei viaggi a Cracovia ma non avevo mai capito o non mi ero mai interessato fino in fondo per capire di cosa si trattasse. Oggi, guardando per caso quelle foto, ho visto la scritta sulla croce ed alla luce degli ultimi fatti di cronaca ho capito tutto. La grande croce in legno, posta vicino al castello reale, è stata messa lì per ricordare la strage di Katyn che ora tutto il mondo conosce.

Dice una mia amica di Cracovia che ora quel piazzale è pieno di candele e che forse la salma del presidente e della moglie sarà portata nel cattedrale sulla collina del Wawel (attaccata al castello).

Lei non è molto daccordo con questa decisione e scrive:
They want to bury president and his wife in cathedral on wawel hill...
I dont know the reason, the family decided, but its ridicules coz on Wawel hill are buried only celebrated monarch, kings of Poland and church dignitary.

They start to create a national hero and martyr of Kaczynski and before the crash half of people nation hated him.


I dont want him to be buried on my WAWEL!! he should stay in capital...


kraków is old capital of Poland... the capital with history, Wawel is most important place... but only for special people like the POPE JPII, but He didnt want to be buried on Wawel

have U been to Wawel Cathedral? There are graves of most King of Polish Monarchy, historical place... like sanctuary.





Nessun commento: